لمینت لثه چیست +لمینت دندان کج و کوله چگونه است

لیفت لثه با لیزر بهتر است یا جراحی بدون شک لیزر بهتر است هزینه جراحی لثه با لیزرچقدر است مرداد 1402

لمینت لثه چیست +لمینت دندان کج و کوله چگونه است

لیفت لثه با لیزر بهتر است یا جراحی بدون شک لیزر بهتر است هزینه جراحی لثه با لیزرچقدر است مرداد 1402

چرا مسواک میزنیم لثه خون میاد + نکات طلایی رفع این مورد در خانه

یک دلیل اصلی در هنگام استفاده از مسواک میتونه جرم دندان و یا ضعیف شدن لثه های شما باشد مثلا نوشابه میتواند لثه را نابود کند خونریزی لثه هنگام مسواک زدن نشانه کمبود کدام ویتامین است اگر لثه‌های شما بعد از نخ دندان خونریزی می‌کنند، و قبلاً خونریزی نداشته‌اند، خود نخ دندان می‌تواند علت آن باشد. اگر چند روز از نخ دندان کشیدن مرخصی گرفتید یا تعداد دفعات نخ دندان کشیدن در هفته را افزایش دادید، ممکن است متوجه خونریزی جزئی لثه شوید. این خونریزی لثه باید پس از چند جلسه نخ دندان کشیدن خود به خود متوقف شود. اگر لثه های شما مکررا یا هر بار که نخ دندان می کشید خونریزی می کند، به دندانپزشک خود مراجعه کنید.



چرا مسواک میزنیم لثه خون میاد





مسواک جدید


نوع جدیدی از مسواک نیز می تواند باعث خونریزی لثه شود. اگر از موهای نرم به موهای سفت تغییر دهید، گاهی اوقات خونریزی لثه راهی است که به شما می گوید آن را یک درجه پایین بیاورید.اکثر دندانپزشکان یک مسواک نرم را توصیه می کنند، مخصوصاً به این دلیل که روی لثه راحت تر است. بنابراین، اگر لثه های شما از مسواک سخت خونریزی می کند، به این هشدار توجه کنید.افزایش هورمون‌ها در دوران بارداری باعث افزایش جریان خون در لثه‌ها می‌شود و آنها را نسبت به پلاک‌ها و باکتری‌ها حساس می‌کند. این به نوبه خود اغلب منجر به حساس شدن لثه ها و خونریزی لثه در حین مسواک زدن می شود. ژنژیویت بارداری و هر گونه خونریزی لثه مرتبط، معمولاً مدت کوتاهی پس از بارداری متوقف می شود.




عادات بد بهداشت دهان و دندان


ممکن است تعجب کنید اگر بدانید که حتی یک وقفه موقت در بهداشت دهان و دندان گاهی اوقات باعث خونریزی لثه می شود. تحقیقات نشان می‌دهد که لثه‌های سالم تنها با یک روز مرخصی از مراقبت‌های مناسب دهان ممکن است خونریزی کرده و بیمار شوند. بله!با بهبود عادات بهداشت دهان و دندان روزانه خود از خونریزی جلوگیری یا متوقف کنید. به مدت دو دقیقه، دو بار در روز مسواک بزنید و هر روز از نخ دندان استفاده کنید تا پلاک را از بین ببرید و از تورم و خونریزی لثه ها جلوگیری کنید.



چرا مسواک میزنیم لثه خون میاد




رژیم غذایی داغون


برخی از مواد موجود در غذاهای فرآوری شده لثه را تحریک کرده و ممکن است باعث خونریزی جزئی شود. برای جلوگیری از این امر، جایگزین های سالم تری را انتخاب کنید. میوه ها و سبزیجات به همراه غذاهای غنی از کلسیم، ویتامین C و D و منیزیم از اجزای حیاتی سلامت دهان و دندان هستند. مطمئن شوید که مقدار توصیه شده روزانه خود را از این مواد مغذی دریافت می کنید.استرس باعث التهاب در سراسر بدن، به ویژه در رگ های خونی می شود. این کار بافت های نرم دهان شما را تجزیه می کند و روند بهبود خونریزی لثه را کندتر می کند. سعی کنید تا حد امکان سطح استرس خود را کاهش دهید.







سیگار کشیدن همانند معتادان


درسته. هم سیگار کشیدن و هم سیگار کشیدن خطر ابتلا به مشکلات دهان و دندان از جمله لثه های حساس، بیمار و خونریزی را افزایش می دهد. هنگامی که خونریزی لثه شروع می شود، باکتری های خطرناکی که بین دندان ها و خط لثه به دام افتاده اند می توانند وارد جریان خون شوند و عوارض بیشتری ایجاد کنند.اگر نگران تأثیر سیگار کشیدن یا مصرف سیگار بر سلامت دهان و دندان خود هستید، با دندانپزشک یا پزشک خود در مورد جایگزین ها یا برنامه هایی برای کمک به ترک سیگار صحبت کنید.




چرا مسواک میزنیم لثه خون میاد



به دندانپزشک خود مراجعه کنید تا به دندان خود زندگی ببخشید


اینها تنها چند دلیل هستند که ممکن است لثه شما خونریزی کند و اطلاعات بالا صرفاً به عنوان یک دستورالعمل است. اما مانند هر چیزی که به سلامت دهان و دندان شما مربوط می شود، هیچ چیز جایگزین معاینات منظم دندانپزشکی نمی شود.در قرار ملاقات های معمول دندانپزشکی، دندانپزشک شما علائم بیماری لثه را بررسی می کند و سایر مسائل بهداشت دهان و دندان را غربالگری می کند. آن‌ها می‌توانند به شناسایی خونریزی لثه‌ها، علت بالقوه آن کمک کنند و با شما در برنامه‌ای برای توقف آن همکاری کنند.اگر لثه‌های شما دائماً خونریزی می‌کند یا اگر درد مداوم با خونریزی لثه را تجربه می‌کنید، منتظر معاینه بعدی خود نباشید. هنگامی که خونریزی لثه درمان نشود، می تواند منجر به مشکلات جدی تری برای سلامت دهان و دندان شود، بنابراین اگر نگران هستید، با دندانپزشک خود قرار ملاقات بگذارید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد